پودر گلبرگ زعفران

Wiki Article

گل ماهور گل‌های زردی دارد که پس از خشک کردن در ترکیب جوشانده‌هایی که به عنوان ضد سرفه تجویز می‌شوند از آن استفاده می‌گردد، زیرا دارای مقدار زیادی لیزاب یا لعاب است.[۲۶]

فرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند، یا فرآورده و دارویی خاص مصرف می کنند با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایند. در دوران باردهی و شیردهی نیز با مصرف پزشک مصرف شود.

بنابر گزارش گروه بین‌المللی حفاظت باغ‌های گیاه‌شناسی، بسیاری از گیاهان دارویی به دلیل برداشت بی‌رویه و نابودی جنگل‌ها در معرض خطر انقراض هستند.[۲۳] طبقه‌بندی بر اساس اثرات[ویرایش]

اگر داروی دیگری در رابطه با مشکل دیگری مصرف نمیکنید و بی خوابی ناشی از استرس میباشد، انواع آرامبخش گیاهی مانند والی فلور و… پیشنهاد میشود.

از میان داروهای گیاهی می‌توان از:برگ بولدو، زنجبیل شامی، گندنای کوهی و ریوند نام برد.

بعضی از کشورها مانند چین و ویتنام درمان‌های سنتی را در نظام بهداشت و درمان عمومی خود ادغام کرده‌اند.[۲۱]

جوشانده تاجریزی: برای تهیه جوشانده گیاه، ۵۰ گرم از برگ و سرشاخه‌های گل‌دار گیاه که خشک‌شده است را در یک لیتر آب بجوشانید.

گل زیزفون خشک شده داروی بسیار خوبی برای سرماخوردگی است. جوشانده آن را ترجیحاً با عسل شیرین می‌کنند و می‌نوشند و داروی خوبی برای عرق کردن است.

گل‌های گیاه پای خر در اوایل بهار شکفته می‌شوند و برگ‌های آن برای تهیهٔ جوشانده همراه با دیگر گیاهان ضد سرفه به کار می‌رود.

استفاده از میوه مضرات گلبرگ زعفران گیاه تاجریزی همراه با برخی گیاهان دارویی دیگر مانند پرسیاوش، گل زوفا، گل بنفشه، ختمی خبازی، عناب و سپستان برای کاهش تب و تسکین درد مؤثر است.

کلسترول که روی دیواره وریدها رسوب نموده آن‌ها را آهکی و سخت می‌کند، اثر نامناسبی روی قسمت‌های آسیب دیده دارد که ایجادکنندهٔ ترومبوز و فشار خون بالا نیز می‌تواند باشد.

۱ تا ۲ ساعت قبل از خواب از این محصول استفاده کرده و خوابی دلپذیر را تجربه کنید.

به این معنی که یک گیاه ممکن است در درمان چندین بیماری مؤثر باشد؛ و برعکس برای تقویت اثر درمانی آن‌ها اغلب مخلوطی از چند گیاه تهیه می‌شود تا تأثیرشان چند برابر شود.[۲۴]

برای درمان بی خوابی و آرامش بخشیدن به خواب می‌توان از گیاه گل ساعتی استفاده کرد. این گیاه می‌تواند در بی‌خوابی‌هایی که ریشه عصبی دارند، بسیار موثر واقع شود.

Report this wiki page